Saturday 2 July 2011

KurSus Kawen

Cerita ni jadi masa aku g kursus kawen ngan Mr.J. kat hasani, sg petani. Awal pagi aku bgn semangat abes ni nk g kursus utk mendalami ilmu rumahtangga. paling bes pagi tu Mr.J sediakan breakfast..ayam & sosej panggang (patut la aku makin bulat). kira dh jimat masa la..tak kelam kabut. masuk ja tmpt tu, management dh asingkan peserta lelaki dh pompuan. kira ikut laluan lain la. lepas isi borang kami d bwa ke dewan kuliah. sama juga..lelaki d depan..pompuan d belakang. sempat Mr.J menjeling ke arahku. Masa tu apesal ntah..rasa romantik sgt pandangan tu. Kalau adik2 yg lom g kursus..kalo bleh g ngan pasangan..bleh jeling menjeling. bestt.


dalam dewan tu dilengkapi cctv.. ermm maybe nk pantau kot2 ada peserta curi tulang. Rasa cm lam realiti TV pn ada gak. so sesi pertama ceramah...kedua ceramah..rehat..n ptg sambung lagi ceramah.. ada la tajuk2 yg dia bincang.. tapi maybe its just me kan. ..aku hairan..kenapa ustaz asyik ulang perkataan :isteri kena patuh...isteri kena jaga suami..isteri itu..ini.. x dengar plak aku...tanggungjawab suami ...suami kena protect isteri..takde..serius takde. maybe penceramah tu lelaki so dia mmg tumpukan pd sang isteri je. tp ini tidak ADIL!. aku rasa rmai lelaki kt luar x fhm tanggungjwb diorang. jadi masa kursus gini ar nk xplain. abes bab tanggungjawab isteri..dia cite hal lam kelambu... cara nak tambah cawangan (bini muda) cara nak goda suami...itu jer . peserta mmg hapenning ar bile bab gitu. gelak ngilai2. tp bile pk perisian yg aku dpt.. zero babe. 


ada jga penceramah yg bagus. cuma x rmai. dn lagi satu aku rasa diorang kena sediakan satu checklist utk bakal pengantin. lam cheklist tu dia listkan pe benda yg bakal pengantin kena buat lepas abes kursus. ..
..kt ne amik borang..bila nk wat ujian HIV ..segala benda alah tu la.. semua tu terpaksa kitaorg tanya kt member2 yg baru kawen. baik aku suh kawan aku je kursuskan aku. 
x pasti kt tmpt lain cemane...tp kt tmpt aku haritu..mmg x brapa puas ati dengan content dier ar. bab pandang2 jeling2 n kongsi  lawak lucah..itu bes...berbunga2 (gatal). 


Tuan tanah (kiri) dgn member2 smasa kursus
                                          

No comments:

Post a Comment