Tuesday 27 December 2011

Tragedi berdarah

* Post ni mmg sgaja ditulis dgn bahasa informal.


Kes-kes baju kahwin x jadi...baju tak padan...mmg byk dh aku baca dlm blog2 org lain.. tapi x sangka benda ni akan jadi kat aku SEBAB????? aku buat preparation yang MAHA awal... tarikh wedding aku bulan Disember 2011 dan aku siap p booking kt kedai since Mei. Nampak? persediaan yg rapi dh d buat di situ. 

Bulan 5 tu aku n bakal hubby ( masa tu la ) survey la butik sekitar sp. cari butik yg ofer the best price with the best service. kami round dalam 5 butik then wat comparison. Stakat yang kami dpt 3 butik di kuasai oleh golongan separa lelaki n 2 lagi pompuan. hubby aku punya request..supaya aku make up kt pompuan. ok fine..kitaorg decide amik kat butik A ( owner pompuan). harga yang di ofer oleh butik A ni pun okay. kata owner..bisnes diorang pun dh lma.. dkt 15 tahun dh. So sbgai customer.. aku rasa okla aku bleh pakai ckp akak neh. Satu hal lagi aku x risau..sebab aku ni saiz jumbo XXL of coursela kena buat baju baru. so aku pun bagila 2 design yang aku cari dlm majalah n internet.. seyes kena cari btol2 sebab xnakla nampak cam anak gajah pakai sari. So ni la cth 2 design yg aku pilih..:

taken from : udaimatunnur 

source: google

* simple je kan permintaan aku??


sambungan....

Setel hal tu n byr deposit RM500, kitaorg pun move on la dgn life msing2.. setel hal2 lain.. dlm 2 bln sblum kenduri, aku ade contact akak ni..tanya kes nak fitting..dia kta lg sbln..tungu punya tunggu..nothing beb.. last2 lagi 3 minggu nk kenduri baru kol aku confirm saiz baju lelaki... ( eh dlu bukan dh bagi ker) rasa x senang ati mula menguasai diri.. masa 2 minggu sebelum..aku pun g la cuba try test... hasilnya....... mmg tak muat dan design memang totally different dr apa yg aku nak!!! alasannya... tailor tu kta patern tu x sesuai dgn saiz aku... memang *(&*&$&& la..tailor tu ke yg bayar duit utk baju tu?????  padahal design tu mmg paling selamat utk org saiz comel mcm aku. dedua baju x muat.. worst..baju pepel.. dia buatnya cuting duyung...      ( sesuai sgtla dgn peruts aku yg chomel?) katanyaaaaaaaaa nk bagi efek tinggii $)(&^%$#@@#%^&**()(*^ tinggi tp nampak cm dugong xpelaaa??????? siries aku marahhhhh sangat2 2/3 kali g try masih x padan.. kat mulut owner tu... tuduh badan aku naik.. hotak???? kalo naik..aku dh pesan suh buat besarr.. takke x fhm bahasa namanya.. d pendekkan citer.. baju yg merah( resepsi aku) aku pk2 okla aku pakai.. tp buruk okekkkk.. tp baju dugong ungu.. mmg sgt ketat ( sebab ada plak lekuk2 bodoh tu) so aku ngadu kt mr hubby sebab aku dh pk2 nk cari kt tmpt lain ( lagi 2 hari before kenduri ..bleh bygkan x cemana perasaan aku). mlm tu 1st time lepas nikah ..kami gado besar.. dia kata aku cuba nk besarkan hal kecik..dia kta baju tu ok ja aku pakai.. butik tu cuma perlu besarkan jer ( seeee???????) sebelahkan siapa tuuuuu??? hangiiinnnnnn. 

mlm tu jugak aku ajak dia p try lain ( esoknya kenduri aku-pakai baju merah cam hapa tu).. strategi aku..aku suh dia tlg zipkan baju pepel.. terbukti...x padannn kalo pakai nescaya aku jadi incredible hulk kale pepel.. so barula dia kta .." xpela ayg try cari baju lain..) bila aku nk cari tu????? bila???? arghhhhhh masa tu otak aku bergegar bak halilintar membelah bumi... Ini serius kata wonderpet.. 

tetiba aku tingat butik yg aku g sewa veil dan sempat aku jeling2 baju pepel saiz xxl kt sana ( jeling sambil try okek) so aku trus kol nyah tu.. n booki dr dia.. setel. lantaklah sama kaler ke x janji baju mak chantik .. 

pe yg jadi lepas tu.. resepsi aku aku nampak cam cili merah kembang...resepsi belah dia aku nampak vogue gitu. 

pesanan penaja utk bakal pengantin ( esp yg nk wat baju baru): 

masa korang survey... tgk semua baju2 yg dh siap dia.. kalo lawa2 ..baru book. kalo bleh tryla tempah baju tunang or nikah dulu kt situ. kalo korang tgk fasyen zaman mak korang bersanding pun ada lagi..lupakannnn walaupun harga dia cunnnnnn sgt. yela sbg pengantin kita ada bajet.. kaloleh nk cut kos.. tp dont put you life at stake dan dont play2 with wedding dress. apalah beza byr lebih rm100/200 tu kalo nk d bandingkan dengan stress yg anda bakal alami sebab baju jadi mcm s&^%$(. lupe nk ckp ..kt butik nyah tu of course la aku kene byr lagi.. takkan dia sedeh2 dengar cite ko dia nk bagi free... seee???? rugi mak nyahhhhhh..


adios.. hangin x abes lagi nih 






No comments:

Post a Comment