Wednesday 13 June 2012

Home sweet home..

April haritu ade satu penyakit melanda aku n MrJ. kami gile visit rumah contoh..so mmg pusing satu sp la utk tgk rumah2 contoh yang ada. Memula g area Ambangan Height...masuk tengok rumah contoh
ANGGUN, RIO, ELISE , ELENA & ELANI (phewwww..mmg cantik decoration dia)..

ANGGUN semi D back 2 back RM212 k ( aku suka yang ni tp dh sold out)
RIO- semi D setingkat kalau x salah aku harga dia sekarang RM208k
ELISE - Banglo RM498k (erk)
ELENA - lupa jenis ape tp RM3++K (yang ni x ingat sgt)
ELANI -clustervilla 2 tkt RM313k.


Lepas habih kawasan ambangan..kami visit rumah under company PARAMOUNT.. kat BUKIT BAYAN... Rumah di bukit bayan memang double-storey. of course cantik dan konsep yang aku paling suka= gated & guarded. Sales exe tu ada mention yang resident akan guna smartcard utk lalu kawasan gate. (waaa kagum ...maklumla x pernah g survey pasal rumah sebelum ni). Area tu dilengapi dengan landscape n kawasan riadah. mmg nampak best. harga rumah Azelia (teres 2 tingkat) RM260K.


Destinasi seterusnya ke SP Saujana under Chin Hin. 2-storey..and gated juga. so bukit bayan and sp saujana bagi aku secure la. rumah ni pakai bata merah ( xtau nape aku kena mention). rumah ni cantik dan moden. tapi bagi aku rumah ni  mmg nak sama ngan kat bukit bayan dari segi features dan harga...cuma facilities kat bukit bayan macam bes jer. kalau aku nak pilih yang double storey..aku akan pilih bukit bayan la.


memang puas dan bes!. tu je yang dpt aku gambarkan.. byk idea yang aku dpt masa menyelongkar melawat rumah2 cth ni. Ntah mcm mana time dinner mlm tu Mr J suggest kami cari je rumah...harga rumah akan makin naik..n umo pun of course akan naik. Bernas gak cadangan tu.. cuma permintaan aku minta satu je.. aku nak yang setingkat... cemane bentuk aku x kisah asal aku xyah naik atas n mengemas. ( nampak sgt buruk perangai).. jadi kami pn call Ambangan (sebab dia byk sedia rumah jenis setingkat) pada keesokkan harinya utk tanya hal2 rumah...

to be continued...

ni pic rumah yang menjadi dambaan aku n Mr J. >>> Inspirasi

rumah cth yang belum sesuai dijadikan contoh

Ni rupe bile siap nanti 





4 comments:

  1. Wah2! dah nak beli rumah. Best2!
    Bagus la korang nak beli landed property. Bagi Fariha la kan..kalau for long term better beli landed property, senang rumah atas tanah ni.
    Tapi kat KL ni rumah atas tanah boleh tahan la regenya..huhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..d kedah ni alhamdulillah harga mmg masyuk lagila.. mampu milik lagi. KL punya rate mmg dasat la..

      Delete
  2. cntik rmh ne..dpt yg lot bumi ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah time booking tu ada lagi lot bumi. Dpt la harga yg murah sikit :)

      Delete