Tuesday 26 June 2012

What The H?

Situasi 1:

Disatu taklimat yang dihadiri semua lapisan penjawat awam dari pelbagai jabatan dan kementerian.

Aku  : Akak dari mana?
Puan PK Hem Sekolah : Saya Pk Hem Sekolah Polan & polan. 
                                      Awak?
Aku : Saya dari Politeknik dot dot dot (censor).
Puan PK Hem Sekolah: Pensyarah ke?
Aku : xlah.. pengajar. 

* x fhm soalan ke Puan Penolong kanan ni?... nak mention gak ke jawatan dia tu? 
dah  banyak kali dh aku jumpe yang peel gini. wahai orang kampung sekalian...sesungguhnya pengkat & jawatan tu x leh bawa kemana la. 


Situasi 2: 
Di kawasan kecemasan hospital polan. Time ni ayah aku baru seminggu kuar dari ICU(masalah jantung & strok) tapi jam 3 pagi haritu dia ngadu sesak nafas.


Aku                         : cik..cik... ayah saya mengalami kesukaran untuk 
                                 bernafas. ( budak nerd)
En. kat frontdesk     : hermm.. ( sambung menulis hapa ntah)
Aku                        : cik..ayah saya x bulih bernapas tu..
En. kat frontdesk    : erm..(sambung tulis..pandang muke aku..then...dia kata:
                                tu keta awak ke kat tgh laluan? P ubah cpt kang ambulans
                                 xleh lalu. ( Ayah aku dh biru sempat dia suh ubah2 
                                 keta bagai. tau le aku nk g ubah kan...)
Aku                        : A ah tu keta saya.. ni cik..muka ayah saya dh biru.. 
                                kalau jadi apa2 mmg saya akan saman cik ya sebab lalai 
                                 dan lambat ambil tindakan. 
En. frontdesk          :..huh.. 
                                ( dia tarik muka  sambil bangun ..tu pun dengan 
                                lembabnya & ambil kerusi roda utk ayah aku n bawa 
                                ayah aku ke dalam wad kecemasan. )


x lama lepas tu ayah aku dibawa dari zon hijau ke zon merah. 
baru kelam kabut ... boleh fikir tak...
Xkan la org sesuka ati bersiar2 jam 4 pagi kat area kecemasan 
kalau benda x urgent!!!!





1 comment:

  1. orang sekarang memang kejar pangkat and harta je dear..
    kalau boleh nak canang 1 dunia yang dia berpangkat walaupun kadang2 orang tak heran sangat ngan pangkat dia tu.

    ReplyDelete